Povinné informace

1. Úplný název

Mateřská škola Čtyřlístek, Přerov - Předmostí, Pod Skalkou 13, příspěvková organizace

2. Důvod a způsob založení subjektu

Zřizovatel: Statutární město Přerov, IČO: 00 301 825

Adresa: Bratrská 709/34, Přerov I – Město, 750 02 Přerov, adresa el. pošty: posta@prerov.eu

Právní forma: příspěvková organizace zřízená územním samosprávným celkem Pod Skalkou 13, Přerov II – Předmostí, 751 24 Přerov

Hlavní účel, pro který se organizace zřizuje, je zajištění činnosti v působnosti zřizovatele v oblasti školství dle zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů. Předmět činnosti odpovídající vymezení hlavního účelu organizace je výkon činnosti mateřské školy a zařízení školního stravování, typu školní jídelna – výdejna.

a) mateřská škola

  • organizace jako mateřská škola poskytuje předškolní vzdělávání dětem; její činnost se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, příslušnými prováděcími předpisy ke školskému zákonu a dalšími právními předpisy.

b) zařízení školního stravování, typu školní jídelna – výdejna

  • organizace jako zařízení školního stravování, typu školní jídelna – výdejna, v rámci školního stravování vydává jídla, která připravuje jiný provozovatel stravovacích služeb; její činnost se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, příslušnými prováděcími předpisy ke školskému zákonu a dalšími právními předpisy.

3. Organizační struktura

Statutárním orgánem příspěvkové organizace je ředitelka. Ředitelka činí právní úkony jménem příspěvkové organizace ve všech věcech. Do funkce je jmenována a může být odvolána v souladu s ustanovením § 166 zák. č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů.

Řízení a vedení školy:

Státní správu vůči škole realizuje Olomoucký kraj, samosprávu pak Statutární město Přerov, které je zřizovatelem.

Ředitelka jedná za školu jejím jménem ve všech právních vztazích, do kterých škola může vstupovat.

Její povinnosti jsou dvojí:

  • výchovně-vzdělávací, které stanoví zákon č. 561/2004 Sb. (školský zákon), vyhláška MŠMT ČR č. 14/2005 Sb. a vyhláška č. 43/2006 Sb., o předškolním vzdělávání;
  • jako vedoucí organizace, kde povinnosti stanoví občanský zákoník, zákoník práce, obchodní zákoník, předpisy finančního práva, apod.

Ředitelka

  • jmenuje svého zástupce (pouze v době své delší nepřítomnosti ve škole) a vedoucí školní jídelny i poradní orgány;
  • písemně pověřuje pracovníky školy, aby činili vymezené úkony jménem školy
  • řídí ostatní vedoucí pracovníky školy a koordinuje jejich práci na provozních poradách a pedagogických radách;
  • jedná ve všech záležitostech vždy jménem školy, pokud nepřenese svoji pravomoc na jiné pracovníky v jejich pracovních náplních, popř. na základě písemného pověření;
  • rozhoduje o majetku a ostatních prostředcích, svěřených škole, o hlavních
  • otázkách hospodaření, mzdové politiky a zajišťuje účinné využívání prostředků
  • hmotné zainteresovanosti k diferencovanému odměňování pracovníků podle
  • výsledků jejich práce;
  • schvaluje všechny dokumenty a materiály, které tvoří výstupy ze školy;
  • odpovídá za vedení veškeré dokumentace školy;
  • odpovídá za BOZP, PO a ochranu ŽP.

Část svých povinností ředitelka přenáší na jiné pracovníky po vzájemné dohodě, avšak veškerou zodpovědnost za správné plnění nese sama.

Svěřené oblasti vykonávají pověření pracovníci zodpovědně, v souladu s platnou legislativou a ředitelka provádí kontroly podle předem stanoveného plánu.

Vnitřní organizační strukturu školy stanoví organizační řád školy, který vydává ředitelka školy ve smyslu § 9 odst. 1 zákoníku práce.

Zaměstnanci:

Škola se člení na vedení školy (ředitelka), pedagogické pracovníky (učitelky MŠ) a provozní zaměstnance.

Rozsah povinností zaměstnanců, vymezení jejich práv a odpovědností stanoví pracovní smlouvy, náplně práce, organizační a pracovní řád školy.

Ředitelka v nutných případech stanoví vzájemné zastupování pedagogických a provozních pracovníků školy v souladu s platnou legislativou.

Pracovněprávní vztahy zaměstnanců školy se řídí obecně závaznými právními předpisy nebo předpisy a pokyny vydanými MŠMT ČR a krajským úřadem.

Mzdové podmínky zaměstnanců školy stanoví příslušné právní předpisy, konkrétně pak nařízení vlády č. 381/2010 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě, ve znění pozdějších předpisů a vnitřní platový předpis.

Organizační schéma školy:

  • ředitelka školy
  • učitelky
  • provozní pracovnice

4. Kontaktní spojení

Kontaktní poštovní adresa

Mateřská škola Čtyřlístek, Přerov - Předmostí, Pod Skalkou 13, příspěvková organizace

Pod Skalkou 13, Přerov - Předmostí, 75124 Přerov

Úřední hodiny - dle domluvy s ředitelkou školy

Telefonní číslo ředitelna:

E-mail: msctyrlistekprerov@email.cz

Webové stránky: https://www.msctyrlistekprerov.cz

ID datové schránky: gbnvjt3

5. Bankovní spojení

  • Komerční banka a.s.
  • č. účtu: 131-3604120277/0100

6. IČO: 231 86 780

DIČ: škola není plátcem DPH

7. Zápis v rejstříku škol MŠMT

Datum zápisu školy do rejstříku: 04. 06. 2025

Datum zahájení činnosti: 01. 08. 2025

Resortní identifikátor (RED_IZO): 250 005 247

8. Dokumenty

  • Zřizovací listina zde - Dokumenty a v listinné podobě v ředitelně MŠ
  • Údaje o rozpočtu v aktuálním a uplynulém roce (v listinné podobě v ředitelně MŠ)
  • Evidence dětí (školní matrika, spisy dětí, přehled docházky) – v listinné a el. podobě v ředitelně MŠ
  • Školní vzdělávací program zde -  a v listinné podobě v ředitelně MŠ
  • Výroční zpráva o činnosti školy v listinné podobě v ředitelně MŠ
  • Školní řád zde - Dokumenty a v listinné podobě v ředitelně
  • Záznamy z pedagogických rad - v listinné podobě v ředitelně MŠ
  • Kniha úrazů a záznamy o úrazech dětí – v listinné podobě u ředitelky MŠ
  • Dokumentace BOZP a PO – v listinné podobě v ředitelně MŠ
  • Personální dokumentace – v listinné podobě u ředitelky MŠ
  • Účetní, majetková a hospodářská dokumentace – v listinné podobě v ředitelně MŠ
  • Plán hospitační a kontrolní činnosti, záznamy o provedených hospitacích a kontrolních zjištěních - v listinné podobě v ředitelně MŠ
  • Soubor vnitřních směrnic a předpisů v listinné podobě v ředitelně MŠ

9. Žádosti o informace

Při vyřizování žádostí o informace se postupuje dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů. Směrnice upravující svobodný přístup k informacím je přístupná v listinné a elektronické podobě v ředitelně školy, na informační nástěnce pro rodiče.

10. Příjem žádostí

Příjem žádostí a dalších podání se řídí zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů a zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.

Přijímání žádostí a vyřizování stížností, podnětů a oznámení provádí ředitelka školy.

Žádosti a další podání je možné učinit:

  • ústně - osobně v ředitelně školy nebo telefonicky
  • písemně - poštou na adresu školy nebo e-mailem

11. Opravné prostředky

Proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace podle zákona o svobodném přístupu k informacím č. 106/1999 Sb., ve znění pozdějších předpisů a zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů je možno podat opravný prostředek a to odvolání. Odvolání lze podat do 15 dnů ode dne doručení ke Krajskému úřadu Olomouckého kraje - odboru školství, podáním učiněným u ředitelky školy.

Odvolání lze podat pouze písemnou formou. Odvolání musí obsahovat jméno a příjmení žadatele, adresu nebo název a sídlo fyzické či právnické osoby (bylo-li o informaci žádáno jejím jménem), v čem je spatřeno porušení zákona, čeho se žadatel domáhá a podpis žadatele. Pokud všechny tyto údaje odvolání neobsahuje nebo není podáno písemně, škola odvolání odloží.

Pokyn k řešení podání je k dispozici v listinné a elektronické podobě v ředitelně školy ( Směrnice pro nakládání s osobními údaji).

12. Formuláře

Formuláře týkající se poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím jsou k dispozici v provozní době školy v ředitelně školy. V případě potřeby aktuálně formuláře vydává ředitelka školy.

  • Žádost o přijetí do MŠ
  • Žádost o poskytnutí informace

13. Návody a postupy pro řešení životních situací

Řídí se zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů a zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů. Přístupné na: https://portal.gov.cz/portal/obcan/situace/

Ministerstvo školství: https://www.msmt.cz/rodic

Ministerstvo vnitra: https://www.mvcr.cz/rady-a-sluzby.aspx

14. Předpisy

Nejdůležitější používané předpisy

  • zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů
  • zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů
  • zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů
  • zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
  • zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů
  • zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů
  • zákon č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů
  • vyhlášky MŠMT : www.msmt.cz/dokumenty/vyhlasky
  • metodický portál RVP: www.rvp.cz

Předpisy jsou k nahlédnutí v listinné nebo elektronické podobě v ředitelně školy.

Předpisy můžete také nalézt v aplikaci Sbírka zákonů a Sbírka mezinárodních smluv, kterou provozuje Ministerstvo vnitra (https://aplikace.mvcr.cz/sbirka-zakonu/).

Vydané právní předpisy

Soubor veškerých vnitřních směrnic a pokynů je k dispozici v listinné a elektronické podobě v ředitelně školy. Dále jsou zveřejňovány na informační nástěnce pro rodiče a na webových stránkách školy https://www.msctyrlistekprerov.cz .

15. Sazebník úhrad za poskytování informací

Sazba nákladů na pořízení informace činí:

Nepřesáhne-li částka za poskytnutí informací 50,- Kč, bude poskytnuta zdarma.

1. Kopírování černobílé na kopírovacích strojích

Formát A4 jednostranný……………………………………….….…………1,50 Kč/A4

Formát A4 oboustranný……………………………………….…….……….2,00 Kč/A4

Formát A3 jednostranný……………………………………….…….………2,50 Kč/A3

Formát A3 oboustranný……………………………………….…….……….3,00 Kč/A3

2. Tisk na tiskárnách PC

Formát A4 na laserové tiskárně………………………………………2,00 Kč/A4

Formát A4 na ostatních tiskárnách..………….…….…………...2,50 Kč/A4

3. Kopírování na magnetické nosiče

Nenahrané CD………………………………….………..………....……….........…50,00 Kč/1ks

4. Jiné kopírování a filmování

Video…………………………………………..………………...…dle skutečných nákladů

5. Za odeslání informace

Poštovné a jiné poplatky dle sazeb platného poštovního sazebníku

6. Další věcné náklady

Dle formy poskytované informace

7. Osobní náklady

Osobní náklady, přesáhne-li doba zpracování a vyhledání informace 1 hod. a za každou

další započatou hodinu…………………………………......................….150,00 Kč/hod.

8. Pokud je požadovaná informace obsažena v publikaci nebo tiskovině vydávané

školou, předškolním nebo školským zařízením, hradí se náklady ve výši ceny příslušného výtisku.

16. Licenční smlouvy

Škola nemá licenční smlouvy.

17. Seznam organizací

Škola nezřizuje žádné organizace.

18. Výroční zprávy o činnosti v oblasti poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb.

Výroční zprávy se uvádějí za kalendářní rok.